Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 24 kwietnia 2014 r., sygn. II FSK 1205/12

Nieodpłatne przekazanie miejsca zabaw na rzecz społeczności lokalnej jest elementem strategii reklamowej. Takie wydatki można więc w pełni odliczyć od przychodów.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Tomasz Kolanowski (sprawozdawca), Sędzia NSA Bogusław Dauter, Sędzia WSA (del.) Bogusław Woźniak, Protokolant Piotr Stępień, po rozpoznaniu w dniu 24 kwietnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 9 lutego 2012 r. sygn. akt I SA/Po 877/11 w sprawie ze skargi N. sp. z o. o. w P. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 5 września 2011 r. nr ILPB3/423-242/11-4/KS w przedmiocie prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów na rzecz N. sp. z o. o. w P. kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrok Sądu pierwszej instancji oraz przedstawiony przez ten Sąd dotychczasowy przebieg postępowania w sprawie.

1. Wyrokiem z 9 lutego 2012 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu uchylił zaskarżoną przez N. Sp. z o.o. w P. interpretację indywidualną Ministra Finansów w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.

2. Spółka wystąpiła o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego wskazując, że planuje realizację projektu społecznego, polegającego na urządzeniu za swoje pieniądze w całym kraju - na terenach będących własnością spółdzielni mieszkaniowych lub gmin - placów zabaw dla dzieci. Realizacja zadania zostanie powierzona osobie trzeciej, która jako wykonawca następnie obciąży Spółkę kosztami czynności polegającej na urządzeniu placów zabaw (na podstawie faktury VAT). Spółka bez otrzymania wynagrodzenia ani od właścicieli gruntu, ani żadnego innego podmiotu, przeniesie poczynione nakłady w odniesieniu do każdej z lokalizacji wybranej na plac zabaw na rzecz właścicieli gruntu. Lokalizacje placów zabaw zostaną wybrane na podstawie konkursu przeprowadzonego przez Spółkę drogą internetową spośród zgłoszeń dokonanych przez zainteresowane podmioty. Po konkursie Spółka zawrze umowy z właścicielami gruntów, w których zostaną uregulowane prawa i obowiązki stron w związku z budową i przekazaniem nakładów na urządzenie placów zabaw oraz ich późniejszą eksploatacją. Właściciele zostaną zobowiązani między innymi do dbania o estetykę i wygląd placów zabaw, a także do dokonywania bieżących przeglądów technicznych oraz konserwacji wszelkich urządzeń znajdujących się na ich terenie. Opcjonalnie właściciele mogą zostać zobowiązani do informowania o tym, że dany plac zabaw został ufundowany przez Spółkę w drodze oznaczenia jego logotypem głównych elementów placu oraz jego regulaminu przygotowanego przez wykonawcę lub poprzez zamieszczenie na swojej stronie internetowej na własny koszt odpowiedniej informacji. W przypadku niewywiązywania się przez właściciela z obowiązków określonych w umowie - na mocy postanowień umowy - Spółka będzie upoważniona do demontażu i odebrania wyposażenia placu zabaw, co ma na celu zapewnienie, iż właściciele będą utrzymywali place zabaw w takim stanie, aby gwarantowały one bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania dla dzieci. Spółka oczekuje, że uzyska pozytywny wpływ na wizerunek firmy społecznie odpowiedzialnej, a także pozytywny wpływ na wizerunek marki wśród konsumentów. Wpłynie to na zwiększenie popularności produktów, a w konsekwencji może realnie przyczynić się do zwiększenia obrotów wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00