Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.09.2011, sygn. ILPB3/423-242/11-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-242/11-4/KS
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów dotyczących wydatków związanych z wyposażeniem placów zabaw oraz dotyczących wydatków na reklamę Spółki i produktów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez Pełnomocnika przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2011 r. (data wpływu 30.05.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów:
- w części dot. wydatków związanych z wyposażeniem placów zabaw jest nieprawidłowe,
- w części dot. wydatków na reklamę Spółki i produktów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 maja 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem, które wpłynęło do tut. Organu w dniu 22.07.2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na hurtowej sprzedaży produktów kosmetycznych, głównie pod marką A, a w mniejszym zakresie także pod markami b, c i d.
Ważnym elementem strategii rozwoju Wnioskodawcy jest budowanie wśród klientów i partnerów handlowych wizerunku Spółki, jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Działalność w tym zakresie polega między innymi na angażowaniu się w projekty społeczne dotyczące edukacji i upowszechniania kultury fizycznej i sportu, głównie wśród dzieci i młodzieży. Spółka przeprowadza także wiele akcji marketingowych służących promocji produktów sprzedawanych głównie pod marką A.