Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 11 września 2012 r., sygn. II FSK 389/12

Skarga kasacyjna powinna być sformułowana w sposób jasny i precyzyjny, tak żeby sąd nie musiał domyślać się intencji strony skarżącej. Nie jest bowiem rolą Naczelnego Sądu Administracyjnego uzupełnianie czy modyfikowanie podstaw kasacyjnych i przedstawionej na ich poparcie argumentacji. Działanie takie należałoby wręcz uznać za niedopuszczalne w świetle przepisów Rozdziału 1 Działu IV Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędziowie NSA Włodzimierz Kubiak, NSA Anna Dumas (sprawozdawca), Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 11 września 2012 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej H. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 9 listopada 2011 r. sygn. akt I SA/Op 366/11 w sprawie ze skargi H. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia 14 lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2007 r. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 9 listopada 2011 r., sygn. akt I SA/Op 547/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu oddalił skargę H. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia 14 lipca 2011 r. w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2007 r.

W uzasadnieniu orzeczenia podano, że decyzją z dnia 21 sierpnia 2007 r. Wójt Gminy T. ustalił skarżącej podatek od nieruchomości za 2007 r., którego przedmiotem były grunty pozostałe wraz z posadowionymi na nich budynkami. Organ wskazał, iż H. M. jest użytkownikiem wieczystym działki nr [...] o pow. 0,0959 ha, sklasyfikowanej jako tereny zabudowane inne (Bi) oraz właścicielem budynku administracyjnego "R." położonego w T. Decyzją Wojewody O. budynek ten został wpisany do rejestru zabytków pod nr [...], natomiast działka nr [...], na której jest posadowiony ten budynek nie jest wpisana do ww. rejestru. Na podstawie uzyskanych opinii O. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, dotyczącą utrzymania budynku wpisanego do rejestru zabytków (pisma z dnia 29 listopada 2005 r. i z dnia 29 maja 2007 r.) organ ustalił, iż stan budynku administracyjnego "R." jest niezgodny z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a utrzymywanie obiektu w takim stanie przyczynia się do dalszego pogorszenia jego stanu technicznego. W rezultacie organ uznał, że podatniczka nie wypełniła ustawowych przesłanek uprawniających ją do korzystania ze zwolnienia od podatku, na podstawie art. 7 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 12 stycznia 199 1r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2002r. N 9, poz. 31 ze zm., dalej u.p.o.l.), co obligowało organ do wymiaru podatku od powierzchni tego budynku, w oparciu o stawki ustalone w uchwale Rady Gminy Tułowice z dnia 6 grudnia 2006 r. Nr 11/14/06 jak dla budynków pozostałych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00