Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 lutego 2011 r., sygn. II OSK 314/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Joanna Runge - Lissowska Sędziowie Sędzia NSA Wiesław Kisiel Sędzia del. NSA Janina Kosowska (spr.) Protokolant asystent sędziego Piotr Baryga po rozpoznaniu w dniu 16 lutego 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 26 sierpnia 2009 r. sygn. akt II SA/Kr 476/09 w sprawie ze skargi T. D. i B. D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] stycznia 2009 r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Krakowie do ponownego rozpoznania

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 26 sierpnia 2009 r., sygn. akt II SA/Kr 476/09, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi T. D. i B. D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] stycznia 2009 r., Nr [...], w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy, uchylił zaskarżoną decyzję oraz postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] stycznia 2009 r., Nr [...], a ponadto zasądził od organu odwoławczego na rzecz skarżących zwrot kosztów postępowania.

Opisując stan faktyczny niniejszej sprawy wskazał, iż decyzją z dnia [...] września 2008 r., Nr [...], Wójt Gminy Oświęcim odmówił A. K., zwanemu dalej inwestorem, ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji obejmującej budowę stacji transformatorowej kontenerowej typu [...] na działce nr [...] w B.. W uzasadnieniu wskazał, iż planowana inwestycja powinna być zgodna łącznie ze wszystkimi warunkami przewidzianymi w art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.), zwanej dalej w skrócie ustawą o planowaniu z tym, że zgodnie z art. 61 ust. 3 tej ustawy nie bada się spełnienia warunków dobrego sąsiedztwa dla urządzeń infrastruktury technicznej. Mając na uwadze powyższe, stwierdził, że inwestycja planowana w niniejszej sprawie spełnia wprawdzie warunki określone w art. 61 ust. 1 pkt 3-4 ustawy o planowaniu, ale nie jest zgodna z art. 61 ust. 1 pkt 5 tej ustawy tj. z przepisami odrębnymi. Organ I instancji wskazał, iż przedmiotowa inwestycja planowana jest na terenie stanowiącym pole orne bezpośrednio przyległe do wału przeciwpowodziowego rzeki Wisły. Przepis art. 85 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r., Nr 239, poz. 2019 ze zm.), zabrania natomiast wykonywania obiektów budowlanych, a takim jest kontenerowa stacja transformatorowa, w odległości mniejszej niż 50 m od stopy wału od strony odpowietrznej. Brak spełnienia warunku zgodności z przepisami odrębnymi uniemożliwia tym samym określenie warunków zabudowy dla planowanej inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00