Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 czerwca 2010 r., sygn. I OSK 1/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Izabella Kulig-Maciszewska Sędziowie: sędzia NSA Barbara Adamiak (spr.) sędzia del. WSA Marzenna Linska-Wawrzon Protokolant Aleksandra Żurawicka po rozpoznaniu w dniu 17 czerwca 2010 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Komendanta Powiatowego Policji we W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 29 października 2009 r. sygn. akt II SAB/Go 52/09 w sprawie ze skargi P. M. na bezczynność Komendanta Powiatowego Policji we W. w przedmiocie równoważnika pieniężnego za remont lokalu oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim wyrokiem z 29 października 2009 r. sygn. akt II SAB/Go 52/09, po rozpoznaniu sprawy ze skargi P.M. na bezczynność Komendanta Powiatowego Policji we Wschowie w przedmiocie równoważnika pieniężnego za remont lokalu, zobowiązał Komendanta Powiatowego Policji we Wschowie do rozpoznania wniosku M. z dnia 16 marca 2009 r. wypłatę równoważnika pieniężnego za remont lokalu mieszkalnego za lata 2007-2009 w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez organ akt sprawy wraz z odpisem prawomocnego orzeczenia Sądu. W uzasadnieniu Sąd wskazał, że przedmiotem skargi jest bezczynność Komendanta Powiatowego Policji we Wschowie, do którego skarżący - emerytowany funkcjonariusz policji - skierował w dniu 13 marca 2009 r. wniosek o wypłatą równoważnika pieniężnego za remont zajmowanego lokalu mieszkalnego za lata 2007-2008-2009 wraz z ustawowymi odsetkami. Organ ten pismem z 6 kwietnia 2009 r. poinformował stroną skarżącą, że żądanie jest bezzasadne, a jednocześnie brak jest prawnych podstaw do rozpatrzenia wniosku w drodze decyzji administracyjnej. Dalej Sąd wywodził, że dla oceny zasadności skargi na bezczynność decydujące znaczenie miało ustalenie czy Komendant Powiatowy Policji we Wschowie zobowiązany był do rozpoznania wniosku skarżącego z 13 marca 2009 r. w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji administracyjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00