Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 24 listopada 2010 r., sygn. II GSK 134/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia del. WSA Krystyna Józefczyk (spr.) Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz Protokolant Piotr Mikucki po rozpoznaniu w dniu 24 grudnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 20 października 2009 r. sygn. akt V SA/Wa 2529/08 w sprawie ze skargi M. M. na uchwałę Rady Miasta Z. z dnia [...] czerwca 2008 r. nr [...] w przedmiocie przyjęcia wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne Gminy Z. oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z 20 października 2009 r., sygn. akt V SA/Wa 2529/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę M. M. na uchwałę Rady Miasta Z. z dnia [...] czerwca 2008 r., nr [...], w przedmiocie przyjęcia Wydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne Gminy Z.

Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia faktyczne:

W dniu [...] czerwca 2008 r. Rada Miasta Z. podjęła uchwałę nr [...] w sprawie przyjęcia Wydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne Gminy Z. do 2015 r., działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz uchwały nr VII/45/3 Rady Miasta Z. z 23 kwietnia 2003 r. w sprawie założeń, zasad i trybu opracowywania Wieloletnich Programów Inwestycyjnych Miasta.

Pismem z dnia 28 czerwca 2008 r. M. M. wezwał Radę Miasta Z. do usunięcia naruszenia prawa w postaci bezprawnego zwołania przez Przewodniczącego Rady Miasta Z. XXII sesji w dniu [...] czerwca 2008 r., i wniósł o podjęcie uchwały stwierdzającej nieważność sesji Rady Miasta Z. z dnia [...] czerwca 2008r. i o stwierdzenie nieważności podjętych na tej sesji uchwał, w tym uchwały Rady Miasta Z. nr [...]. W uzasadnieniu wezwania M. M., powołując się na § 6 ust. 3 Statutu Gminy Z., wyjaśnił, iż o sesji zawiadamia się wszystkich radnych co najmniej na 5 dni przez terminem rozpoczęcia obrad sesji, doręczając zawiadomienie. Zgodnie natomiast z art. 20 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku, co w ocenie wnioskodawcy oznacza, że spełnione muszą być dwa warunki jednocześnie, tzn. ustawy i Statutu. W dalszej części uzasadnienia wnioskodawca wyjaśnił, iż zwołanie sesji z naruszeniem przepisów Statutu Gminy Z. sprawia, że Rada Gminy jako zwołana nieprawidłowo nie miała zdolności uchwałodawczej, a tym samym podjęte na tej sesji uchwały obarczone są wadą nieważności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00