Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 15 grudnia 2010 r., sygn. II FSK 1463/09

Sposób wypłaty środków finansowych pochodzących z bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej jest jedynie kwestią techniczną, nie mającą wpływu na nabycie prawa do zwolnienia przedmiotowego.

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Bogucki, Sędzia NSA Małgorzata Wolf-Mendecka (sprawozdawca), Anna Dumas, Sędzia WSA (del.), Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 15 grudnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 7 maja 2009 r. sygn. akt I SA/Wr 167/09 w sprawie ze skargi K. B. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów z dnia 5 listopada 2008 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi kasacyjnej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 7 maja 2009 r., sygn. akt I SA/Wr 167/09, mocą którego uchylono zaskarżoną przez K. B. interpretację indywidualną Ministra Finansów w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych.

W motywach orzeczenia Sąd przedstawił stan sprawy. Podał, że we wniosku Strona wskazała, że od 1 lipca 2004 r. jest pracownikiem Urzędu Marszałkowskiego Województwa [...] i w okresie od 1 lipca 2004 r. do 31 grudnia 2006 r. zatrudniona była w wydziale funduszy europejskich i polityki regionalnej na stanowisku specjalisty, a od 1 maja 2005 r. na stanowisku starszego specjalisty. W latach 2004 -2005 Urząd Marszałkowski na mocy porozumienia zawartego w dniu 28 lipca 2004 r. pomiędzy Ministrem Gospodarki i Pracy, Wojewodą [...] i Samorządem Województwa [...] pełnił funkcję instytucji uczestniczącej we wdrażaniu (beneficjenta końcowego) Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (w skrócie ZPORR). W okresie wdrażania programu, tj. w latach 2004-2006, zakres obowiązków Wnioskodawczyni był bezpośrednio związany z realizacją celu programu, a wynagrodzenie uzyskane ze stosunku pracy od lipca 2004 r. do 31 grudnia 2006 r. było współfinansowane w ramach priorytetu 4 - pomoc techniczna ZPORR (działanie 4.1 wsparcie procesu wdrożenia ZPORR) ze środków wspólnotowych, pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (75%) oraz z budżetu samorządu województwa (25%). W 2006 r. koszty wynagrodzenia były finansowane w wysokości 74,99% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz w 25,01 % przez samorząd województwa. Pomoc techniczna ZPORR nie była objęta prefinansowaniem z budżetu państwa i została zrefundowała ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (75% i 74,99%). Do czasu uzyskania refundacji koszty wynagrodzenia ponosił budżet samorządu województwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00