Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 13 maja 2010 r., sygn. II FSK 773/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Sędzia NSA: Jacek Brolik, , , po rozpoznaniu w dniu 13 maja 2010 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Wójta Gminy G. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 29 grudnia 2009 r. sygn. akt I SA/Kr 1708/09 w zakresie odrzucenia skargi w sprawie ze skargi Wójta Gminy G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 21 września 2009 r. nr [...] w przedmiocie zwrotu nadpłaty z tytułu podatku od nieruchomości postanawia oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z dnia 29 grudnia 2009 r., sygn. akt I SA/Kr 1708/09, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie odrzucił skargę, na podstawie art. 58 § 1 pkt 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.; zwanej dalej p.p.s.a.), Wójta Gminy G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 21 września 2009 r. w przedmiocie umorzenia postępowania o zwrot nadpłaty z tytułu podatku o nieruchomości. Sąd administracyjny skonstatował, że Wójt Gminy G., jako organ administracji, który w pierwszej instancji wydał decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie zwrotu nadpłaty w podatku od nieruchomości, nie posiada legitymacji do wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Legitymację tę posiada podatnik i to jego interesu prawnego dotyczy toczące się postępowanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00