Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 listopada 2009 r., sygn. II OSK 1050/09

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący : Sędzia NSA Bożena Walentynowicz (spr.) Sędziowie : Sędzia NSA Jerzy Bujko Sędzia del. WSA Grzegorz Czerwiński Protokolant: Agnieszka Majewska po rozpoznaniu w dniu 16 listopada 2009 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej "[...]" sp. z o.o. z siedzibą w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 18 stycznia 2006 r. sygn. akt II SA/Sz 981/05 w sprawie ze skargi "[...]" sp. z o.o. z siedzibą w P. na postanowienie Z. Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w S. z [...] 2005 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary z tytułu nielegalnego użytkowania obiektów budowlanych oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z dnia 18 stycznia 2006 r., sygn. akt II SA/Sz 981/05, oddalił skargę "[...]" Sp. z o.o. z siedzibą w P. na postanowienie Z. Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w S. z [...] 2005 r., nr [...] w sprawie wymierzenia kary pieniężnej z tytułu nielegalnego użytkowania obiektów budowlanych.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia Sąd podał, że w związku ze stwierdzeniem faktu użytkowania obiektu budowlanego bez wymaganego zezwolenia Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w D. P. postanowieniem z [...] 2005 r. wymierzył Spółce z o.o. "[...]" z siedzibą w P. karę administracyjną z tytułu nielegalnego użytkowania obiektów budowlanych wchodzących w skład fermy trzody chlewnej w miejscowości Ż., w wysokości 135.000 zł. Wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie fermy trzody chlewnej, spółka złożyła w [...] 2004 r.

Na powyższe postanowienie Spółka złożyła zażalenie. Zdaniem Spółki organ I instancji błędnie zastosował art. 57 ust. 7, w brzmieniu obowiązującym po dniu 1 stycznia 2005 r., w stosunku do obiektów budowlanych, których budowa została zakończona przed 31 maja 2004 r., oraz których nielegalne użytkowanie zostało stwierdzone przed 31 maja 2004 r. Spółka podniosła, iż zmuszona była do rozpoczęcia użytkowania fermy przed uzyskaniem stosownego pozwolenia, z uwagi na przedłużające się postępowania związane z uzyskaniem decyzji, które skutkowały poważnymi stratami finansowymi oraz ryzykiem wystąpienia na drogę sądową jej kontrahentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00