Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 listopada 2008 r., sygn. II OSK 1383/07

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Alicja Plucińska- Filipowicz (spr.) Sędziowie del. WSA Jerzy Siegień NSA Bożena Walentynowicz Protokolant Anna Wieczorek po rozpoznaniu w dniu 17 listopada 2008 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 14 maja 2007 r. sygn. akt II SA/Łd 187/07 w sprawie ze skargi A. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. na rzecz A. S. kwotę 120 ( sto dwadzieścia ) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi po rozpoznaniu skargi A. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z dnia [...] grudnia 2006 r. utrzymującą w mocy decyzję Prezydenta Miasta Łodzi z dnia [...] października 2006 r. w sprawie odmowy ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie hali magazynowej z częścią biurowo-socjalną /składowanie tekstyliów/ przewidywanej do realizacji w Łodzi przy ul. [...] na działkach nr [...], [...] i [...] - uchylił zaskarżoną decyzję oraz decyzję ją poprzedzającą.

W uzasadnieniu wyroku podano, iż organy obu instancji miały na uwadze, że przedmiotowa inwestycja nie spełnia warunku tzw. dobrego sąsiedztwa statuowanego art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, gdyż w bezpośrednim sąsiedztwie brak jest wzorców, których gabaryty pozwalałyby na ustalenie cech dla planowanego zamierzenia budowlanego. Z przeprowadzonej analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu wynikało, że dominującą funkcją analizowanego obszaru jest funkcja mieszkaniowo-usługowa, tworzona przez małe biznesy rodzinne, zlokalizowane w budynkach jednorodzinnych z towarzyszącymi budynkami usługowymi lub w budynkach jednorodzinnych z wbudowaną funkcją usługową. Organ odwoławczy zauważył, że znajdujące się w obszarze analizowanym "[...]" jak i inne obiekty usługowe nie mogą stanowić wyznacznika dla planowanej zabudowy szczególnie w zakresie niektórych parametrów oraz intensywności wykorzystania terenu. Planowana inwestycja stanowi wprawdzie kontynuację funkcji usługowej na omawianym terenie, lecz nie zachowuje niektórych cech istniejącej zabudowy. Dotyczy to wskaźnika zabudowy oraz wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej. Z przeprowadzonej analizy wynika, iż średni wskaźnik dla danego obszaru wynosi 0,17, zaś dla planowanej inwestycji około 0,35. Maksymalna wysokość zarówno górnej krawędzi elewacji frontowej jak i kalenicy budynku z obszaru analizowanego nie przekracza 8 m, przy czym budynki położone po tej samej stronie ul. Kolumny, w bezpośrednim sąsiedztwie działek objętych wnioskiem, mają parametry jeszcze bardziej odbiegające od planowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00