Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 maja 2008 r., sygn. II FSK 432/07

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Stanisław Bogucki, Sędziowie: NSA Grzegorz Borkowski (sprawozdawca), WSA del. Sławomir Presnarowicz, Protokolant Paweł Koluch, po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2008 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 28 listopada 2006 r. sygn. akt I SA/Go 669/06 w sprawie ze skargi V.-P. H. sp. z o.o. w Z. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Z. z dnia 6 kwietnia 2006 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 2003 r. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawiał się następująco:

1. Naczelnik Urzędu Skarbowego określił V. Sp. z o.o. zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za 2003 r. Organ I instancji ustalił m.in., że w 2003 r. spółka zawyżyła koszty uzyskania przychodów o wartość nagród pieniężnych przekazanych w ramach cyklicznie organizowanego w 2003 r. konkursu. Zdaniem tego organu wydatki poniesione przez Spółkę na organizację konkursu nie miały wpływu na sprzedaż leków ani związku z uzyskiwanymi przez nią przychodami, gdyż były przyznawane bez względu na wzrost składanych zamówień na leki do hurtowni. Warunkiem uczestnictwa w konkursie była deklaracja przystąpienia do oraz pisemna odpowiedź na wylosowane pytania co wskazuje, iż uczestnicy konkursu nie byli zobowiązani do spełnienia żadnych warunków, które doprowadziłyby do powstania przychodu w spółce. Nie zostały zrealizowane określone w regulaminie cele konkursu w postaci polepszenia współpracy handlowej z aptekami, osiągnięcia lepszych parametrów rotacji leków i innych artykułów farmaceutycznych, zwiększenia przepływu informacji z hurtowni do aptek o nowych lekach, ich działaniu i zastosowaniu w celu maksymalizacji rotacji oraz zwiększenia atrakcyjności oferty hurtowni. Uczestnictwo w konkursie nie było powiązane z dokonywaniem zamówień na leki, a kwoty wygranych nie zależały od konkretnych wartości zakupów dokonywanych przez uczestników konkursu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00