Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 maja 2007 r., sygn. I OSK 902/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Barbara Adamiak (spr.) Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędziowie Sędzia NSA Teresa Kobylecka Protokolant Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 17 maja 2007r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej S. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 marca 2006r. sygn. akt II SA/Wa 2221/05 w sprawie skargi S. M. na rozkaz personalny Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie uposażenia funkcjonariusza oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego rozkazem nr 1777 z dnia 1 sierpnia 2005 r., wydanym na podstawie art. 114 ust. 1 i 2 oraz art. 121 ust. 3 ustawy z 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz.U. Nr 74, poz. 676 ze zm.), odmówił S. M. wypłaty uposażenia oraz innych świadczeń pieniężnych za okres od dnia 1 sierpnia 2002 r. do dnia 6 lipca 2004 r. W uzasadnieniu organ wywodził, iż rozkazem personalnym nr [...] z dnia 29 czerwca 2002 r. Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wypowiedział S. M. stosunek służbowy i zwolnił go ze służby w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Podstawą tego rozkazu był art. 230 ust. 1 pkt 2, ust. 2, ust. 4, ust. 8 ustawy z 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu. S. M. otrzymał wszelkie świadczenia pieniężne, należne od dnia rozwiązania stosunku służbowego.

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 20 kwietnia 2004 r. rozstrzygnął szereg kwestii dotyczących przepisów ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, stwierdzając między innymi niekonstytucyjność art. 230 ust. 1 ustawy w zakresie, w jakim przewiduje na podstawie pkt 2 możliwość wypowiedzenia funkcjonariuszowi stosunku służbowego oraz art. 230 ust. 7 ustawy w zakresie, w jakim wyłącza stosowanie przepisów art. 60 ust. 4 oraz art. 63 tejże ustawy do funkcjonariusza, o którym mowa w art. 230 ust. 4 ustawy. Orzeczenie to nie przywraca S. M. do służby oraz nie przyznaje mu prawa do uposażenia, stwierdza jedynie niezgodność z Konstytucją przepisów, przy zastosowaniu których zwolniono go z tej służby.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00