Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2007 r., sygn. I FSK 31/07
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Marek Kołaczek Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Niezgódka - Medek Sędzia NSA Ryszard Mikosz (spr.) Protokolant Karolina Szulc po rozpoznaniu w dniu 6 grudnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej J. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 23 czerwca 2006 r., sygn. akt I SA/Gd 21/06 w sprawie ze skargi J. C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia 31 października 2005 r., [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku akcyzowym za okres od stycznia do grudnia 1999 r., od stycznia do grudnia 2000 r., oraz za okres od stycznia do października 2001 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od J. C. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w G. kwotę 5400 zł (pięć tysięcy czterysta złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 23 czerwca 2006 r., sygn. akt I SA/Gd 21/06 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.), oddalił skargę J. C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia 31 października 2005 r. utrzymującą w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w S. z dnia 14 marca 2005 r. Ostatnio wspomnianą decyzją - wydaną po ponownym rozpatrzeniu sprawy wskutek uchylenia przez organ odwoławczy wcześniejszego rozstrzygnięcia - Naczelnik Urzędu Celnego stwierdził brak nadpłaty w podatku akcyzowym za lata 1999-2000 i za okres od stycznia i października 2001 r.
W uzasadnieniu wyroku Sąd w pierwszej kolejności omówił przebieg dotychczasowego postępowania w sprawie, przedstawiając w szczególności ustalenia poczynione w trakcie kontroli podatkowych przeprowadzonych w przedsiębiorstwie J. C. Wynikało z nich, że zajmowało się ono sprzedażą kosmetyków, które były bądź - jak to miało miejsce w przypadku tuszu do rzęs, pudrów prasowanych i cieni do powiek - wklejane lub nalewane do opakowań detalicznych, bądź też - co dotyczyło pomadek ochronnych, lakierów do paznokci, kredek kosmetycznych, błyszczyków do ust i pudrów w kremie - zakupywane u wyspecjalizowanych producentów i opatrywane własnym logo.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right