Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 października 2006 r., sygn. I OSK 1390/05

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA: Zbigniew Rausz Sędziowie NSA Janina Antosiewicz Izabella Kulig-Maciszewska (spr.) Protokolant Justyna Nawrocka po rozpoznaniu w dniu 27 października 2006 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 3 sierpnia 2005 r. sygn. akt II SA/Go 133/05 w sprawie ze skargi K. S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary za przejazd pojazdem ponadnormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. oddala wniosek Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie o zasądzenie kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim wyrokiem z dnia 3 sierpnia 2005 r. sygn. akt II SA/Go 133/05 oddalił skargę K. S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z dnia [...], w przedmiocie kary za przejazd pojazdem ponadnormatywnym.

Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach sprawy:

Naczelnik Urzędu Celnego w [...] decyzją z dnia [...] wymierzył K. S., prowadzącemu Międzynarodowy Transport Drogowy, karę pieniężną w wysokości 720 zł, za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.

Dyrektor Izby Celnej zaskarżoną decyzją utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w [...]. W uzasadnieniu organ II instancji podał, że w dniu [...] na przejściu drogowym w [...] funkcjonariusze Urzędu Celnego dokonali pomiaru dynamicznego obciążenia osi pojazdu należącego do skarżącego. Otrzymany wynik dowiódł, że dopuszczalne normy nacisku ustalone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, zostały przekroczone w przypadku drugiej osi pojazdu, a zatem przewóz dokonywany był pojazdem nienormatywnym, na co przewoźnik nie przedstawił wymaganego zezwolenia. Pomiaru nacisku na podłoże dokonano na wadze dynamicznej posiadającej ważne świadectwo legalizacyjne. Pomiaru rozstawu osi dokonano przy pomocy przymiaru stalowego tzw. ruletki posiadającej świadectwo legalizacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00