Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 3 sierpnia 2005 r., sygn. II SA/Go 133/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Bohdanowicz, Sędziowie Asesor WSA Joanna Brzezińska, Asesor WSA Anna Juszczyk - Wiśniewska (spr.), Protokolant Ewa Siudek, po rozpoznaniu w dniu3 sierpnia 2005 r. na rozprawie sprawy ze skargi K.S. na decyzję Dyrektor Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary za przejazd pojazdem ponadnormatywnym oddala skargę

Uzasadnienie

II SA/Go 133/05

UZASADNIENIE

W dniu [...].01.2004r. Naczelnik Urzędu Celnego wydał decyzję nr [...] którą wymierzył skarżącemu- K.S. prowadzącemu Międzynarodowy Transport Drogowy- karę pieniężną w wysokości 720 zł. W uzasadnieniu decyzji podano, że zgodnie z art. 64 ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. -Prawo o ruchu drogowym przejazd pojazdem nienormatywnym jest dozwolony tylko pod warunkiem zezwolenia, którego strona nie okazała. Kara została wymierzona za stwierdzony w dniu [...].01.2004r. przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia, co zostało wykazane w protokole nr [...]r. z kontroli pojazdu wyjeżdżającego z terytorium RP. W protokole stanowiącym załącznik do decyzji brak jest jakichkolwiek uwag wykonującego transport. Powyższa decyzja została doręczona skarżącemu w dniu 15.01.2004r.

Od przedmiotowej decyzji złożone zostało odwołanie (data nadania 20.01.04r.). W odwołaniu wniesiono o uchylenie w całości decyzji. W uzasadnieniu odwołania podano, że na terenie całego kraju brak jest wag do dokonania pomiaru nacisku na osie zestawów drogowych. Wagi te posiadają Urzędy Celne na przejściach drogowych, co powoduje narażenie przewoźników drogowych na dolegliwe restrykcje karne a w żadnym przypadku nie ma wpływu zmianę ułożenia ładunku na skrzyni ładunkowej zestawu, która to zmiana mogłaby mieć wpływ na ewentualne uniknięcie tych restrykcji. Podano również, że przekroczenie nacisku na oś było prawie nieistniejące, a kary w stosunku do przewoźnika są bardzo restrykcyjne. Skarżący podał również, że "z posiadanych przez niego informacji wynika iż skala dokładności wag dynamicznych jest bardzo mała i jest zdecydowanie niższa niż stopień przekroczenia nacisku na oś".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00