Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 października 2006 r., sygn. I OSK 1370/05

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA: Zbigniew Rausz Sędziowie NSA Janina Antosiewicz (spr.) Izabella Kulig-Maciszewska Protokolant Justyna Nawrocka po rozpoznaniu w dniu 27 października 2006 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 29 lipca 2005 r. sygn. akt II SA/Go 10/05 w sprawie ze skargi "H." Spedycja, Transport Ciężarowy Krajowy i Międzynarodowy B. M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary za przejazd pojazdem ponadnormatywnym oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. wyrokiem z 29 lipca 2005 r. sygn. akt II SA/Go 10/05, uwzględniając skargę "H." Transport Ciężarowy Krajowy i Międzynarodowy B. M., uchylił zaskarżoną decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z [...] nr [...] i poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w [...] z [...], wymierzającą przedsiębiorcy karę za przejazd pojazdem ponadnormatywnym.

W uzasadnieniu wyroku Sąd przytoczył ustalenia i rozstrzygnięcia organów, z których wynikało, że w wyniku pomiaru dokonanego przez funkcjonariuszy Urzędu Celnego w [...] w dniu 30 września 2003 r. na przejściu drogowym w [...] ustalono, iż pojazd drogowy należący do B. M., prowadzącego przedsiębiorstwo "H." Spedycja Transport Ciężarowy Krajowy i Międzynarodowy, wykazał przekroczenie dopuszczalnej normy nacisku na oś o wartość 11,04 kN. W tej sytuacji organ uznał, że przewóz towarów dokonywany był pojazdem nienormatywnym, na co przewoźnik nie posiadał zezwolenia, co uzasadniało wymierzenie kary na podstawie art. 13 ust. 2 pkt 3 i 2a i ust. 2b, art. 40b ust. 1 i 2 ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838 z późn. zm.) oraz § 4 i 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262). Uczynił to Naczelnik Urzędu Celnego decyzją z [...]. Decyzję tę utrzymał w mocy Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie, powołując się na prawidłowy wynik ważenia uzyskany w wyniku ważenia dokonanego po raz trzeci, przy którym waga nie sygnalizowała nieprawidłowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00