Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 29 lipca 2005 r., sygn. II SA/Go 10/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Zieliński, Sędziowie Asesor WSA ANNA Juszczyk - Wiśniewska, Sędzia WSA Marzenna Linska - Wawrzon (spr.), Protokolant Agnieszka Lasecka, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 29 lipca 2005 przy udziale sprawy ze skargi M.B. na Dyrektor Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie Kara za przejazd pojazdem ponadnormatywnym Uchylono decyzję I i II instancji

Uzasadnienie

II SA/Go 10/05

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...] września 2003r. znak: [...] Naczelnik Urzędu Celnego obciążył przedsiębiorstwo "HB" B.M. karą pieniężną w wysokości 1.560 zł za przejazd jednorazowy pojazdem nienormatywnym bez wymaganego prawem zezwolenia.

Pismem z dnia [...] października 2003r. B.M. odwołał się od powyższej decyzji.

Dyrektor Izby Celnej decyzją z dnia [...] grudnia 2003r., wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1, art. 104 i art. 107 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów art. 13 ust. 2 pkt 3, ust. 2a i ust. 2b, art. 40b ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 71, poz. 838 ze zm.) oraz § 4 i § 5 ust. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262) - utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy powołał się na wynik pomiaru dynamicznego obciążenia osi pojazdu należącego do "HB" Spedycja, Transport Ciężarowy Krajowy i Międzynarodowy - B.M., dokonanego przez funkcjonariuszy Urzędu Celnego dnia [...] września 2003r. na drogowym przejściu granicznym. Uzyskany wynik przedmiotowego pomiaru wykazał, że dopuszczalne normy nacisku osi, uregulowane w § 5 ust. 4 wyżej wskazanego rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r., zostały przekroczone w przypadku osi kontrolowanego pojazdu o wartość 11,04 kN, a zatem organ uznał, że przewóz towarów dokonywany był pojazdem nienormatywnym, na co przewoźnik nie przedstawił wymaganego prawem zezwolenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00