Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 24 maja 2005 r., sygn. FSK 353/04

Uzasadnienie wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego nie zawierające koniecznych ustaleń stanu faktycznego oraz ustosunkowania się do zarzutów zawartych w skardze nie spełnia warunków określonych w art. 328 par. 2 Kpc w związku z art. 59 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ i sprawia, że kontrola kasacyjna dotyczącą pozostałych zarzutów skargi kasacyjnej nie jest możliwa.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 24 maja 2005 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "CR-M" Spółki Akcyjnej w W. od wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 listopada 2003 r. III SA 131/03 w sprawie ze skargi "CR-M" Spółki Akcyjnej w W. na decyzję Izby Skarbowej w W. z dnia 16 grudnia 2002 r. (...) w przedmiocie zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług za okres od stycznia 2000 r. do czerwca 2001 r. - uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę WSA w Warszawie do ponownego rozpoznania; (...).


UZASADNIENIE

Zaskarżonym skarga wyrokiem z dnia 28 listopada 2003 r., III SA 131/03 Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę "CR-M" S.A. z siedzibą w W. na decyzję Izby Skarbowej w W. z dnia 16 grudnia 2002 r., (...), w przedmiocie zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług za okres od stycznia 2000 r. do czerwca 2001 r.

Uzasadniając rozstrzygnięcie, Sąd w zaskarżonym wyroku podkreślił, że przedmiotem sporu w rozpatrywanej sprawie była ocena skutków wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 25 czerwca 2002 r., K 45/01, który w sentencji stwierdził, iż art. 1 pkt 8 w związku z art. 3 ustawy z dnia 20 listopada 1999 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym - Dz.U. nr 95 poz. 1100 /dalej w skrócie: ustawa z dnia 20 listopada 1999 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług/ w zakresie, w jakim zmienia zasady wyliczania kwoty podatku od towarów i usług podlegającej zwrotowi na rzecz zakładu pracy chronionej, przed upływem trzyletniego okresu, przewidzianego w art. 30 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - Dz.U. nr 123 poz. 776 ze zm. /dalej w skrócie: ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji/, w brzmieniu obowiązującym w dniu 30 listopada 1999 r., jest niezgodny z zasadą ochrony praw nabytych i zasadą ochrony interesów w toku, wyrażonymi w art. 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej - Dz.U. nr 78 poz. 483 /dalej w skrócie: Konstytucja/, w zakresie, w jakim nie przewiduje regulacji przejściowych niezbędnych dla zapewnienia ochrony interesów prowadzących zakłady pracy chronionej, którzy - w zaufaniu do dotychczasowych przepisów - rozpoczęli realizację długookresowych przedsięwzięć na rzecz osób niepełnosprawnych zatrudnionych w ich zakładach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00