Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 6 listopada 2003 r., sygn. SA/Rz 978/03

1. Art. 34 ust. 1a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1590 ze zm./ dotyczy podejmowania uchwał w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium. Nie dotyczy natomiast kwestii odrzucenia w głosowaniu uchwały o udzieleniu absolutorium. W art. 19 tej ustawy nie ma przepisu stwierdzającego, że do odrzucenia uchwały o udzieleniu absolutorium wymagana jest bezwzględna liczba głosów ustawowego składu sejmiku województwa.

2. Odrzucenie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium następuje w sytuacji, kiedy w głosowaniu nie było bezwzględnej liczby głosów opowiadających się za udzieleniem absolutorium. Sama istota odrzucenia uchwały o udzieleniu absolutorium wyklucza wymóg bezwzględnej liczby głosów, bo w przeciwnym przypadku istnienie instytucji odrzucenia byłoby bezcelowe. Ratio legis tej instytucji podyktowane było koniecznością jednorazowego rozstrzygnięcia kwestii związanej z absolutorium.

3. Gdyby nie było możliwości odrzucenia uchwały w sprawie udzielenia absolutorium, to kwestia dotycząca absolutorium mogłaby w ogóle nie być rozstrzygnięta lub mogłaby zapaść po dłuższym czasie. Godziłoby to w prawidłowe funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego.

 

Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego w Rz. na uchwałę Sejmiku P. w Rz. z 28 kwietnia 2003 r. (...) w przedmiocie absolutorium dla Zarządu Województwa - oddalił skargę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00