Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2002 r. sygn. II SA 1962/01

W orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego jednolicie przyjmuje się, że zaniedbanie pracownika odpowiedzialnego za sprawy wpływającej korespondencji, obciążają osobę prawną (pracodawcę) zatrudniającą tego pracownika.

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 6 grudnia 2002 r. sprawy ze skargi Spółki - operatora telefonii komórkowej na postanowienie GIODO z dnia 24 maja 2001 r. Nr GI-DP-DEC-15/01/1334 w przedmiocie odmowy przywrócenia terminu oddala skargę

Uzasadnienie

Stan sprawy przedstawiał się następująco. W dniu 1 marca 2001 r. decyzją nr GI-DP-DEC-15/01/168 Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych nakazał Spółce - operatorowi telefonii komórkowej usunięcie uchybień w procesie przetwarzania danych osobowych w terminie 3 miesięcy od dnia doręczenia decyzji. Decyzję tę doręczono 5 marca 2001 r.

W dniu 20 marca 2001 r. Spółka złożyła wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.

W dniu 27 kwietnia 2001 r. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych postanowieniem nr GI-DP-DEC-15/01/1178 stwierdził uchybienie terminu do złożenia tego wniosku.

W dniu 10 maja 2001 r. Spółka złożyła prośbę o przywrócenie terminu i wniosek o wstrzymanie wykonania decyzji. Uzasadniła to tym, że dopiero 4 maja 2001 r. dowiedziała się z treści postanowienia o przekroczeniu terminu. Dotąd była bowiem tego nieświadoma. Stąd termin do wniesienia prośby o jego przywrócenie liczy się od dnia uzyskania informacji o jego uchybieniu (wyrok NSA z 10 marca 2000 r. I SA/Lu 152/98 i z 4 marca 1999 r. I SA/Gd 1664/98). Stwierdziła też, że z dokumentów wewnętrznych Spółki wynikało, że przesyłka została odebrana 6 marca 2001 r. Na dowód przedstawiła kserokopię akt korespondencyjnych. Osoby odpowiedzialne za składanie środków prawnych działały w przekonaniu, że zachowują termin. Spółka powołała się przy tym na dużą liczbę pracowników, restrykcyjne procedury i nadzór, które świadczą o tym, że zachowała ona należytą staranność przy prowadzeniu swych spraw. Nie jest natomiast jej zdaniem możliwe pełne nadzorowanie 2500 pracowników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00