Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 kwietnia 2002 r., sygn. II SA 2825/01

Określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 15 czerwca 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad i kryteriów rozdziału limitu zatrudnienia pracowników polskich w celu realizacji umów o dzieło przez polskich przedsiębiorców w Republice Federalnej Niemiec /Dz.U. nr 49 poz. 572/ szczegółowe zasady i kryteria rozdziału limitu zatrudnienia nie mogą być w żadnym razie zmieniane ani selektywnie stosowane przy wydawaniu decyzji określających limity zatrudnienia dla polskich przedsiębiorców.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi "F." U. i M.P. Sp. z o.o. w W. na decyzje Ministra Gospodarki z dnia 21 sierpnia 2001 r. (...) w przedmiocie limitu zatrudnienia pracowników polskich w Republice Federalnej Niemiec - uchyla zaskarżone decyzje i poprzedzające je decyzje Ministra Gospodarki z dnia 2 sierpnia 2001 r.


UZASADNIENIE

W dniu 28 czerwca 2001 r. skarżąca złożyła w Ministerstwie Gospodarki wniosek o wydanie zezwolenia dotyczącego przydziału osobomiesięcy w celu realizacji umów o dzieło w RFN w kategoriach "prace izolacyjne" i "prace pozostałe" na 3 okresy rozliczeniowe: 2001/2002, 2002/2003 i 2003/2004. Decyzjami z 2 sierpnia 2001 r. Minister Gospodarki odmówił wydania tych zezwoleń w obu kategoriach prac na okres obliczeniowy 2001/2002 i wydał je na okresy 2002/2003 i 2003/2004. W uzasadnieniu decyzji podał, że stosownie do par. 6 ust. 1 pkt 2 lit. "b" rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 15 czerwca 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad i kryteriów rozdziału limitu zatrudnienia pracowników polskich w celu realizacji umów o dzieło przez polskich przedsiębiorców w Republice Federalnej Niemiec /Dz.U. nr 49 poz. 572/ określił na 0,4 wskaźnik zmniejszający rozdysponowanie przyznanego limitu osobomiesięcy, który okazał się niższy od zgłoszeń przedsiębiorców, a następnie na zasadach określonych w par. 8 ust. 1 i 3 tego rozporządzenia obliczył wykorzystaną przez skarżącą ogólną liczbę osobomiesięcy przyznaną wcześniejszymi zezwoleniami. Przy takim obliczeniu osiągnięto wynik ujemny i nie można było już przyznać na okres 2001/2002 dodatkowego limitu, natomiast na dwa dalsze okresy w obu kategoriach prac przyznanie limitu może nastąpić po 2.803 osobomiesięcy według określonego przez skarżącą warunku pierwszego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00