Wyrok NSA z dnia 20 kwietnia 2000 r., sygn. SA/Sz 1575/98
Organy obu instancji wbrew obowiązkom wynikającym z art. 7, art. 77 Kpa nie wyjaśniły jakie jednostki /tabor/ pływają po portach i jaki rodzaj paliwa płynnego eksploatują.
Brak ustaleń w tym zakresie uniemożliwia kontrolę zaskarżonej decyzji z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i skutkuje jej uchylenie. Konieczność wyjaśnienia powyższych kwestii wynika wprost z treści art. 41 ust. 2 pkt 2 oraz art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym /Dz.U. nr 89 poz. 415 ze zm./, które nakazują określić rodzaj inwestycji przez wymienienie charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu i jej funkcji, a ponadto charakterystycznych parametrów technicznych planowanej inwestycji, a do takich zaliczyć należy ogólną charakterystykę inwestycji. Winna ona zawierać planowany obrót ilościowy bazy ze wskazaniem gatunków paliwa, które będą składowane i ilościowych proporcji poszczególnych gatunków paliwa. Na tym etapie starań o realizację zamierzenia inwestycyjnego organ jest zobowiązany maksymalnie szeroko określić możliwości inwestowania, oczywiście uwzględniając warunki wynikające z planu miejscowego i przepisów szczególnych.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu przy udziale Prokuratora Okręgowego Barbary Rz. sprawy ze skargi Stowarzyszenia Ekologicznego "E." w M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sz. z dnia 5 sierpnia 1998 r. (...) w przedmiocie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu - uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Ś. z dnia 12 czerwca 1998 r. (...); (...).