Porada
Jak rozliczyć usługę pośrednictwa w sprzedaży kuponów przez Internet
Jestem właścicielem kilku stron internetowych. Za odpłatnością zamieszczam na nich oferty towarów lub usług świadczonych przez inne firmy. Należą do nich m.in. restauracje, kina, teatry. Jako nowość zamierzam wprowadzić usługę polegającą na dystrybucji kuponów wystawianych przez ww. firmy na rzecz klientów ostatecznych. Kupon będzie uprawniał jego nabywcę do zakupu po specjalnej cenie usług oferowanych przez wystawcę kuponu. Klienci będą dokonywali wpłaty za nabywane kupony na mój rachunek bankowy. Moja firma gwarantuje, że wystawcy kuponów zrealizują je na warunkach określonych w tych kuponach. Wystawcy kuponów będą mieli w stosunku do mnie roszczenie o zapłatę ceny brutto kuponu za każdy zrealizowany u nich kupon. Kwota ta będzie pomniejszana o moje wynagrodzenie w postaci prowizji w wysokości określonej w pewnym procencie ceny brutto kuponu. Jeżeli kupon nie zostanie zrealizowany przez nabywcę z powodu utraty jego ważności, mam prawo zatrzymać całe wynagrodzenie, jakie wpłynęło od nabywcy, a nie tylko prowizję. W jaki sposób powinienem rozliczyć VAT od planowanej przeze mnie usługi? Jak powinno wyglądać rozliczenie w przypadku zatrzymania zapłaty za niezrealizowane kupony?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right