Porada
Czy sprzedając towary używane, podatnik powinien prowadzić, oprócz ewidencji na kasie rejestrującej, dodatkową ewidencję sprzedaży
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na handlu samochodami używanymi. VAT rozliczam na zasadach VAT marży i ogólnych. Cały obrót ewidencjonuję za pomocą kasy fiskalnej. W kasie fiskalnej obrót ze sprzedaży opodatkowanej na zasadzie VAT marża ewidencjonuję w następujący sposób:
PROBLEM
● ze stawką 0% wpisuję kwotę nabycia (wartość zakupu pojazdu),
● ze stawką 22% wpisuję kwotę marży.
Klient ma wystawianą fakturę VAT marża do każdej transakcji. Pozostały obrót, na tzw. zasadach ogólnych, jest również ewidencjonowany na kasie fiskalnej. Po zamknięciu miesiąca drukuję miesięczny raport szczegółowy i fiskalny i jedną pozycją zapisu wprowadzam do zbroszurowanej ewidencji VAT sprzedaży. Czy postępuję prawidłowo? Czy mimo prowadzenia szczegółowej ewidencji za pomocą kasy fiskalnej muszę jeszcze prowadzić dodatkową, szczegółową, "papierową" ewidencję sprzedaży, choć w kasie fiskalnej mam wprowadzony podział obrotu umożliwiający sporządzenie deklaracji podatkowej?
RADA
Nie ma potrzeby prowadzenia dodatkowej ewidencji, gdy cały obrót jest ewidencjonowany na kasie rejestrującej z podziałem umożliwiającym rozliczenie w procedurze VAT marża.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right