Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-09-02

Jak rozliczyć zakup i amortyzację środka trwałego, gdy sfinansowanie ze środków UE nastąpiło kilka miesięcy później

Zakupujemy środki trwałe współfinansowane ze środków UE. Dofinansowanie otrzymamy w formie refundacji w wysokości 50% poniesionych wydatków. W kwietniu i maju zakupiliśmy maszyny i urządzenia z własnych środków finansowych. Dofinansowanie do nich otrzymamy dopiero w sierpniu. Wartość sfinansowana z UE nie stanowi kosztów uzyskania przychodu. Jak więc ustalić wartość amortyzacji bilansowej i podatkowej przed otrzymaniem środków finansowych z UE, a jak po? Czy po wpływie środków z UE na nasz rachunek bankowy należy skorygować amortyzację za miesiące poprzedzające miesiąc otrzymania refundacji, wydzielając część sfinansowaną ze środków UE? Czy należy to skorygować w bieżącym miesiącu?

problem

rada

Otrzymanie dotacji po dokonaniu zakupu środka trwałego i rozpoczęciu amortyzacji nie powoduje konieczności korekty kosztów amortyzacji w okresach wcześniejszych (tj. przed datą otrzymania dotacji). W miesiącu otrzymania dotacji należy zmniejszyć bieżące koszty uzyskania przychodów o taką kwotę (część) dotychczasowych odpisów amortyzacyjnych, w jakiej proporcji pozostaje kwota otrzymanej na dany środek trwały dotacji do wysokości wartości początkowej tego środka. Szczegóły wraz z ewidencją księgową odpisów amortyzacyjnych od sfinansowanego ze środków UE środka trwałego - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00