Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-03-02

3. Jak kwalifikować koszty utrzymania byłej nieruchomości socjalnej

Firma w latach 80. zakupiła nieruchomość nad morzem i wybudowała tam ośrodek wypoczynkowy. Przez wiele lat służył pracownikom przedsiębiorstwa. W połowie lat 90. część terenu wraz z głównym budynkiem została sprzedana. Została niewielka działka z budynkiem po stołówce. Początkowo zamierzano zaadaptować ten obiekt do celów socjalnych. Jednak ostatecznie przed trzema laty firma postanowiła sprzedać tę nieruchomość. Od kilku lat ponosimy koszty jej utrzymania, takie jak podatek od nieruchomości, opłata wieczystego użytkowania, stałe opłaty za energię elektryczną itp. Jak zakwalifikować te koszty, czy stanowią koszty dla naliczenia podatku? Czy po sprzedaży nieruchomości powinniśmy przekazać środki na fundusz socjalny? Proszę o przykład księgowania.

problem

rada

Wymienione koszty stanowią koszty działalności podstawowej (koszty ogólne) przedsiębiorstwa. Podatkowo wydatki te będą stanowić koszty uzyskania przychodów. Po sprzedaży nieruchomości uzyskane środki będą stanowić przychód przedsiębiorstwa. Nie powstanie obowiązek przekazania ich na fundusz socjalny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00