Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-05-01

Obowiązki kierownika urzędu celnego z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy

Jakie są obowiązki kierownika urzędu celnego z zakresu bhp? Czy różnią się one od zwykłych zasad kodeksowych?

Kierownik ma przede wszystkim dbać o bezpieczeństwo pracy, w tym tak organizować pracę, aby zapobiegać wypadkom czy chorobom zawodowym. W przypadku urzędnika celnego stosuje się do niego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpieczeństwa i higieny służby funkcjonariuszy celnych, a w kwestiach nieuregulowanych oraz w niektórych przypadkach także Kodeks pracy.

Kierownik urzędu ma obowiązek chronić życie i zdrowie funkcjonariusza celnego. Obywa się to poprzez zapewnienie mu bezpiecznych i higienicznych warunków służby przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00