Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-12-15

Zasady tworzenia planu urlopów w organizacji

Plan urlopów pozwala na ustalenie terminów przydających pracownikom urlopów wypoczynkowych. Warto wiedzieć, co musi on zawierać, czy konieczne jest jego skonsultowanie ze związkami zawodowymi oraz czy możliwe są odstępstwa od ustalonego wcześniej planu.

Pracodawca powinien udzielać urlopów zgodnie z planem urlopów, co wynika z treści art. 163 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (dalej: k.p.). Plan ten powinien uwzględniać wszystkie przewidywane w danym roku urlopy, czyli: urlopy przysługujące pracownikom w roku kalendarzowym, w którym rozpoczynają pracę po raz pierwszy, kolejne urlopy, do których prawo nabywają pracownicy 1 stycznia każdego roku (art. 153 § 2 k.p.), urlopy, do których pracownicy nabywają prawo z upływem każdego miesiąca pracy (art. 153 § 1 k.p.), urlopy uzupełniające (art. 158 k.p.), a także urlopy niewykorzystane z lat ubiegłych - jeśli nie uległy przedawnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00