Porada
Zasady tworzenia planu urlopów w organizacji
Plan urlopów pozwala na ustalenie terminów przydających pracownikom urlopów wypoczynkowych. Warto wiedzieć, co musi on zawierać, czy konieczne jest jego skonsultowanie ze związkami zawodowymi oraz czy możliwe są odstępstwa od ustalonego wcześniej planu.
Pracodawca powinien udzielać urlopów zgodnie z planem urlopów, co wynika z treści art. 163 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (dalej: k.p.). Plan ten powinien uwzględniać wszystkie przewidywane w danym roku urlopy, czyli: urlopy przysługujące pracownikom w roku kalendarzowym, w którym rozpoczynają pracę po raz pierwszy, kolejne urlopy, do których prawo nabywają pracownicy 1 stycznia każdego roku (art. 153 § 2 k.p.), urlopy, do których pracownicy nabywają prawo z upływem każdego miesiąca pracy (art. 153 § 1 k.p.), urlopy uzupełniające (art. 158 k.p.), a także urlopy niewykorzystane z lat ubiegłych - jeśli nie uległy przedawnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right