Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-03-09

Wynagrodzenie chorobowe pracowników organizacji non profit

Przepisy z zakresu prawa pracy gwarantują pracownikom prawo do wynagrodzenia w czasie choroby. Zasady wypłaty wynagrodzenia chorobowego zależą od długości takiej nieobecności oraz przyczyn jej powstania. Nie bez znaczenia jest również wiek samego pracownika.

Magdalena Kasprzak

Wynagrodzenie chorobowe przysługuje pracownikom niezdolnym do pracy z powodu choroby - przez 33 dni takiej niezdolności w danym roku kalendarzowym. W przypadku pracowników, którzy ukończyli 50 lat, wynagrodzenie chorobowe przysługuje jedynie za nieobecność trwającą łącznie do 14 dni w ciągu roku kalendarzowego. W obu przypadkach za czas choroby pracownik zachowuje prawo do 80% wynagrodzenia, chyba że obowiązujące u danego pracodawcy przepisy prawa pracy przewidują wyższe wynagrodzenie z tego tytułu (art. 92 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy; dalej: k.p.).

Przykład Pracownik fundacji przebywał przez 33 dni na zwolnieniu lekarskim. Ostatni dzień jego choroby przypadł na 31 grudnia 2010 r. Pracownik nadal choruje, czy ma zatem prawo do wynagrodzenia chorobowego w styczniu 2011 r.?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00