Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-01-12

Kampania 1% podatku w 2011 r. - zmiany i pomysły

Każda z organizacji pozarządowych uprawnionych do pozyskiwania odpisów z 1% podatku dochodowego staje obecnie u progu kampanii promocyjnej i ustalenia zasad ewidencjonowania środków, które wpłyną na konta OPP w 2011 r. To niezwykle ważne zadanie, które bardzo często jest przygotowywane szybko, bez gruntownego przemyślenia strategii działań. Zdarza się tak, że organizacje pozarządowe czekają na wpływ tych środków, nie zachęcając podatników do tego, aby w zeznaniu wskazali właśnie tę, a nie inną organizację.

Mateusz Wysocki

Pozyskanie środków z 1% podatku dochodowego zostało szczegółowo uregulowane w ustawie z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej: udpp). W chwili obecnej nowe uregulowania ustawowe wprowadzają wymóg, aby organizacje, które ubiegają się o status OPP, funkcjonowały w sferze pożytku publicznego co najmniej dwa lata. Wcześniej status ten mogła również uzyskać organizacja praktycznie dopiero rozpoczynająca swoją działalność.

W przepisach udpp określono dokładnie, jakie wymogi musi spełniać organizacja, która chce stać się OPP:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00