Dodatki do wynagrodzenia w organizacjach non profit
Poza wynagrodzeniem zasadniczym pracownicy organizacji mogą otrzymywać dodatkowe świadczenia do wynagrodzenia. Ich rodzaj i zasady przyznawania zależą przede wszystkim od wewnętrznych przepisów płacowych obowiązujących w organizacji. Dodatkowo rodzaj dodatków do wynagrodzenia zależy również od charakteru pracy (lub współpracy) w organizacji pożytku publicznego. Inne bowiem dodatki mogą być przyznawane pracownikom, a inne stażystom czy wolontariuszom.
Dowolność w kształtowaniu dodatkowych elementów wynagrodzenia pracowników organizacji jest praktycznie nieograniczona. Zarówno rodzaj takich dodatków, jak i zasady ich przyznawania czy wypłaty zależą bezpośrednio od woli i "pomysłu" pracodawcy. Jedynie organizacje mające status organizacji pożytku publicznego i prowadzące odpłatną działalność pożytku publicznego muszą przestrzegać limitu wynagrodzeń osób zatrudnionych przy jej wykonywaniu.
Dodatek stażowy
Najczęściej spotykanym dodatkiem jest dodatek z tytułu wysługi lat - tzw. dodatek stażowy. Dodatek ten określany jest w wysokości kilku procent miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego pracowników. Ponadto jego wysokość może się zwiększać wraz z przepracowaną przez danego pracownika liczbą lat.
Dopuszczalne jest również ustalanie . W większości przypadków przyjmuje się jednak, że prawo do dodatku z tytułu wysługi lat przysługuje pracownikowi po przepracowaniu u danego pracodawcy określonego czasu - a w miarę upływu kolejnych lat pracy wysokość tego dodatku rośnie.