Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-05-17

Co się zmieni w zgłaszaniu do ubezpieczeń społecznych przedsiębiorców

Od 19 maja 2016 r. obowiązują zmiany przepisów, dzięki którym przedsiębiorca rozpoczynający działalność będzie mógł zgłosić się do ubezpieczeń ZUS już na etapie rejestracji firmy w CEIDG. W praktyce jednak skorzystanie z tego uprawnienia będzie możliwe dopiero od 19 maja 2017 r., czyli po upływie 12 miesięcy od daty wejścia w życie znowelizowanych przepisów.

Osoba rozpoczynająca prowadzenie działalności gospodarczej musi zostać zgłoszona w ZUS jako płatnik składek. Przedsiębiorca dokonuje tego zgłoszenia na etapie rejestracji firmy, w formie wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, składanego w organie ewidencyjnym (gminie). Wniosek o wpis do CEIDG, składany na formularzu CEIDG-1, jest jednocześnie:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00