Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-06-12

Jakie obowiązki informacyjne dotyczące czasu pracy ma pracodawca wobec PIP

Pracodawca musi poinformować Państwową Inspekcję Pracy o wydłużeniu okresu rozliczeniowego, jeżeli nie zgadzają się na to organizacje związkowe lub nie ma w firmie związków zawodowych. Nieuzasadnione wprowadzenie wydłużonych okresów rozliczeniowych może narazić pracodawcę na kontrolę PIP.

Niedopełnienie przez pracodawcę obowiązku informacyjnego wobec PIP może również spowodować wystąpienie przez inspektora pracy do pracodawcy o dopełnienia tego wymogu.

Wydłużanie okresów rozliczeniowych

Okresy rozliczeniowe w systemie podstawowym, przerywanym i zadaniowym mogą zostać wydłużone do 6 lub maksymalnie 12 miesięcy. Takie wydłużenie jest możliwe tylko w szczególnych przypadkach.

Warunki wydłużenia okresów rozliczeniowych do 6 lub 12 miesięcy

System czasu pracy

Podstawowy okres rozliczeniowy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00