Porada
Kiedy dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę
Jeżeli dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, wówczas pracodawca przejmujący staje się stroną w stosunkach pracy z pracownikami. Problematyczne w praktyce jest często ustalenie, czy faktycznie doszło do przejęcia zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy, np. w sytuacji, gdy pracodawca powierza część zadań podmiotowi trzeciemu.
Przejęcie całego lub części zakładu przez innego pracodawcę jest korzystne dla dotychczasowego pracodawcy. W przypadku gdy dochodzi do przejścia zakładu na innego pracodawcę nie trzeba bowiem rozwiązywać z pracownikami umów o pracę (art. 231 Kodeksu pracy). Wystarczy jedynie przekazać im informację na piśmie, jeżeli w zakładzie nie ma organizacji związkowych, o:
● przewidywanym terminie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę,
● przyczynach prawnych i ekonomicznych tego przejścia,
● socjalnych skutkach tego przejścia dla pracowników,
● zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia pracowników.
Taką informację przekazują pracownikom dotychczasowy i nowy pracodawca w terminie co najmniej 30 dni przed przewidywanym terminem przejścia zakładu lub jego części. Jeżeli u pracodawcy działa organizacja związkowa, to taką informację dotychczasowy i nowy pracodawca przekazują tej organizacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right