comment
Porada
Data publikacji: 2006-05-07
Podania jakich danych osobowych można wymagać od kandydata do pracy i od pracownika
W związku z zatrudnieniem pracownika w firmie istnieje potrzeba uzyskania od niego różnych danych osobowych. Do 1 stycznia 2004 r. pracodawca mógł wymagać od kandydata do pracy, a później od pracownika, podania danych i informacji, które często nie miały związku z wykonywaną pracą. Po zmianie Kodeksu pracy to uprawnienie pracodawcy zostało ograniczone.
Katalog danych osobowych, jakich pracodawca może żądać od kandydata do pracy, a następnie pracownika, jest ściśle określony. W przypadku kandydata do pracy są to:
• imię (imiona) i nazwisko,
• imiona rodziców,
• data urodzenia,
• miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
• wykształcenie,
• przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
Natomiast od pracownika pracodawca może ponadto żądać:
• innych danych osobowych, a także imion i nazwisk oraz dat urodzenia dzieci pracownika, jeżeli podanie takich danych jest konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy,
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka