Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-06-13

Jak można ustalić termin wypłaty wynagrodzenia?

Terminowa i prawidłowa wypłata wynagrodzenia za pracę jest jednym z obowiązków pracodawcy szczegółowo kontrolowanych przez Państwową Inspekcję Pracy. Dotyczy to zarówno ustalania częstotliwości i terminu wypłaty wynagrodzenia, jak i rzeczywistego wywiązywania się pracodawcy z jego obowiązków w tym zakresie.

Wynagrodzenie za pracę musi być wypłacane przynajmniej raz w miesiącu, najpóźniej w ciągu 10 pierwszych dni miesiąca następującego po miesiącu, za który przysługuje. Zachowując ten warunek, pracodawca może w swoim zakładzie pracy wprowadzić szczegółowe zasady dotyczące terminu i częstotliwości wypłaty wynagrodzenia.
Czy możemy ustalić, że terminem wypłaty wynagrodzenia jest np. pierwszy piątek każdego miesiąca za miesiąc poprzedzający, czy należy określić termin wypłaty datą dzienną?
Nie ma przeszkód, aby termin wypłaty wynagrodzenia ustalić w któryś z podanych sposobów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00