Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-03-13

Jak wprowadzić w firmie zmiany Kodeksu pracy - nowe obowiązki pracodawców

Dostosowanie regulaminów nie kończy prac pracodawcy związanych z wypełnieniem obowiązków, jakie wiążą się z wdrożeniem zmian w Kodeksie pracy. Ustawodawca nałożył na pracodawcę dodatkowe indywidualne obowiązki informacyjne, a w niektórych przypadkach wymusza konieczność uzupełnienia treści umów o pracę.

Zgodnie z nowymi przepisami poinformowanie pracowników o zasadach obowiązujących u pracodawcy przez zapoznanie ich z regulaminem pracy nie zawsze wystarczy, aby być w zgodzie z przepisami. Prawodawca wymaga też indywidualnego poinformowania o niektórych sprawach.
Oprócz regulaminu pracy - indywidualna informacja
Artykuł 29 § 3 Kodeksu pracy nakłada dodatkowo na pracodawcę zobowiązanego do ustalania regulaminu pracy obowiązek poinformowania na piśmie każdego pracownika, nie później niż w terminie 7 dni od zawarcia umowy o pracę, o dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę, urlopie wypoczynkowym oraz długości wypowiedzenia umowy o pracę.
Nie chodzi o powtarzanie zapisów regulaminu pracy, ale konkretne wskazanie pracownikowi dotyczących go norm. Ustawodawca nie precyzuje przy tym zakresu informacji, co może budzić praktyczne wątpliwości.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00