comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-03-13
Jak wprowadzić w firmie zmiany Kodeksu pracy - nowe obowiązki pracodawców
Dostosowanie regulaminów nie kończy prac pracodawcy związanych z wypełnieniem obowiązków, jakie wiążą się z wdrożeniem zmian w Kodeksie pracy. Ustawodawca nałożył na pracodawcę dodatkowe indywidualne obowiązki informacyjne, a w niektórych przypadkach wymusza konieczność uzupełnienia treści umów o pracę.
Zgodnie z nowymi przepisami poinformowanie pracowników o zasadach obowiązujących u pracodawcy przez zapoznanie ich z regulaminem pracy nie zawsze wystarczy, aby być w zgodzie z przepisami. Prawodawca wymaga też indywidualnego poinformowania o niektórych sprawach.
Oprócz regulaminu pracy - indywidualna informacja
Artykuł 29 § 3 Kodeksu pracy nakłada dodatkowo na pracodawcę zobowiązanego do ustalania regulaminu pracy obowiązek poinformowania na piśmie każdego pracownika, nie później niż w terminie 7 dni od zawarcia umowy o pracę, o dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę, urlopie wypoczynkowym oraz długości wypowiedzenia umowy o pracę.
Nie chodzi o powtarzanie zapisów regulaminu pracy, ale konkretne wskazanie pracownikowi dotyczących go norm. Ustawodawca nie precyzuje przy tym zakresu informacji, co może budzić praktyczne wątpliwości.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka