comment
Porada
Data publikacji: 2003-12-29
Jakie elementy decydują o obowiązku złożenia ZUS IWA?
Prowadzę nieduży sklep z artykułami gospodarstwa domowego. Zatrudniam w nim na stałe 8 pracowników, ale w lipcu i sierpniu oraz grudniu dodatkowo zatrudniam 5 osób na podstawie umowy zlecenia. Czy ma to wpływ na obowiązek składania przeze mnie informacji ZUS IWA? W jaki sposób ustalana jest liczba ubezpieczonych? Co ponadto decyduje o tym obowiązku?
Nie musi Pan składać tego druku, gdyż obowiązek złożenia informacji ZUS IWA dotyczy płatników zgłaszających do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych. Ustalając liczbę osób zgłaszanych do ubezpieczenia wypadkowego należy wziąć pod uwagę wszystkich ubezpieczonych, którzy w danym miesiącu podlegali przynajmniej jeden dzień ubezpieczeniu wypadkowemu. Oprócz tego płatnik musi być zgłoszony do ubezpieczenia wypadkowego przez wymagany w przepisach okres.
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka