comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-03-01
Umowa na zastępstwo
Umowa na zastępstwo jest w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy specyficznym typem umowy o pracę na czas określony. Może być ona zawarta tylko w przypadku konieczności zastąpienia nieobecnego pracownika inną osobą. Pracodawcy mogą stosować tę nową konstrukcję prawną od 29 listopada 2002 r.
Instytucja umowy o pracę na zastępstwo została wprowadzona ustawą z 26 lipca 2002 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 135, poz. 1146).
W myśl art. 25 § 1 zd. 2 Kodeksu pracy - „jeżeli zachodzi konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika na podstawie umowy na czas określony obejmujący czas tej nieobecności”.
Kiedy można stosować umowę na zastępstwo?
Umowę na zastępstwo zawiera się wyłącznie w przypadkach uzasadnionych potrzebami pracodawcy, tj. koniecznością „zastąpienia” pracownika, który na skutek czasowej, a przy tym usprawiedliwionej nieobecności w pracy nie może wykonywać swoich obowiązków.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka