Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2010-10-05

Obowiązki i uprawnienia wynikające z zatrudnienia absolwenta

Katarzyna Kulin

główny specjalista ds. kadr i płac, wykładowca

Przedsiębiorcy planując zatrudnienie pracowników nie zawsze decydują się na zatrudnianie pracowników z długoletnim stażem. Czasami zatrudniają osoby, które są absolwentami, dając im tym samym szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego, a jednocześnie korzystają z uprawnień, z których przedsiębiorca może skorzystać zatrudniając absolwenta. Do 28 sierpnia 2009 r. nie było prawnych regulacji dotyczących zatrudnienia absolwentów, poza odbywaniem staży przez osoby bezrobotne. Od tego dnia w życie weszła ustawa o praktykach absolwenckich, w której zawarto regulacje dotyczące zatrudnienia absolwenta.

PODSTAWY PRAWNE

w Ustawa z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - art. 183a-183e, art. 129 § 1, art. 131 § 1, art. 132 § 1, art. 133 § 1, art. 134, art. 1517

w Ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) - art. 35 ust. 1 pkt. 8 i ust. 6, zwana dalej PDOF

Ustawa z 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich (Dz.U. z 2009 r. Nr 127, poz. 1052) - art. 1 ust. 2, art. 2 ust.1, art. 3, art. 5, art. 6

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00