Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-03-05

Dwie listy płac - problemy praktyczne (cz. II)

Monika Cieślak

ekspert ds. prawa pracy, szkoleniowiec

Firmy często dzielą wypłatę wynagrodzenia na kilka list płac. W takim przypadku w jednym miesiącu dział płac przygotowuje np. 2 listy wypłat. Najczęściej wynagrodzenie zasadnicze i inne obligatoryjne składniki wynagrodzenia są wypłacane najpóźniej do ostatniego dnia miesiąca, a do 10. dnia następnego miesiąca pracodawca płaci np. premię lub prowizję za miesiąc poprzedni. Jest to działanie podyktowane często praktycznym wymogiem, np. jeżeli pracownik ma prawo do prowizji miesięcznej, to pracodawca może obliczyć jej wysokość dopiero po zamknięciu miesiąca i podsumowaniu wszystkich raportów i danych. Dwie listy płac komplikują naliczanie wynagrodzenia, zaliczek, składek i nie tylko. Sporządzenie dwóch list płac ma wpływ na wyliczanie wynagrodzenia chorobowego. Dwie listy płac to również problem z obliczeniem składki zdrowotnej

W SnP nr 1/2010 "Dwie listy płac - obniżanie składki zdrowotnej do wysokości zaliczki (cz. I)" opisaliśmy zagadnienia związane z prawidłowym ustaleniem składki zdrowotnej przy niskim wynagrodzeniu na jednej liście płac.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00