Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-08-16

Czy pracodawca zawsze musi zwrócić pracownikowi koszty zakupu okularów korygujących wzrok

Pracownik przedstawił nam zaświadczenie od okulisty z przychodni rejonowej stwierdzające fakt pogorszenia wzroku i potrzebę stosowania soczewek kontaktowych. Pracownik domaga się zwrotu poniesionych kosztów na zakup soczewek kontaktowych w wysokości 1000 zł. Czy na podstawie takiego zaświadczenia musimy zrefundować w całości koszty zakupu soczewek, jeżeli w naszym zakładzie obowiązuje zasada, że na zakup okularów lub szkieł korekcyjnych pracownika możemy wydać do 200 zł raz na 2 lata - pyta Czytelniczka z Białegostoku.

Nie muszą Państwo refundować pracownikowi kosztów soczewek kontaktowych na podstawie zaświadczenia okulisty z przychodni rejonowej. Takie zaświadczenie nie stanowi podstawy do zwrotu wydatków poniesionych przez pracownika na ten cel. Aby mieć pewność, że pracownik faktycznie powinien korzystać z soczewek w pracy, mogą Państwo skierować pracownika na badania profilaktyczne do lekarza medycyny pracy. Soczewki należy traktować jak okulary korygujące, jeżeli lekarz zaleci, aby pracownik korzystał z soczewek zamiast szkieł kontaktowych. Dlatego, jeżeli lekarz polecił stosowanie soczewek, powinni Państwo dofinansować ich koszt. Jest to wyjątek od zasady, zgodnie z którą pracownikowi nie przysługuje zwrot kosztu szkieł (soczewek) kontaktowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00