Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-04-05

ODPOWIEDZI NA PYTANIA CZYTELNIKÓW

Czy pracownicy ponoszą odpowiedzialność w razie szkody wyrządzonej w mieniu ogólnodostępnym przez osobę trzecią

Prowadzimy sieć sklepów, w których zatrudniamy po 2 sprzedawców. W każdym ze sklepów jest zainstalowany monitoring. Pracownicy o tym wiedzą, ponieważ kamery są zamontowane w widocznym dla wszystkich miejscu, w tym również dla klientów. W jednym z naszych sklepów klient rozbił ladę sklepową, po czym uciekł ze sklepu. Czy kosztami naprawy lady możemy obciążyć pracowników? Pracownicy podpisali umowę o odpowiedzialności materialnej.

Pracownicy nie mogą ponosić odpowiedzialności materialnej za uszkodzenie przez klienta lady sklepowej. Mogą odpowiadać jedynie za szkody wyrządzone swoim działaniem lub zaniechaniem, natomiast nie ponoszą odpowiedzialności za szkody spowodowane przez osoby trzecie. W tej sytuacji obciążenie pracowników kosztami naprawy lady byłoby bezpodstawne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00