Artykuł
FORMALNE ASPEKTY PODNOSZENIA KWALIFIKACJI PRACOWNIKA
Ponad rok po wejściu w życie znowelizowanych przepisów Kodeksu pracy dotyczących podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika można już zaobserwować kierunki interpretacji doktryny oraz praktyki stosowania tych przepisów.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności. Przez pojęcie to należy rozumieć wszelką wiedzę ogólną i specjalistyczną, która zostanie uznana przez pracodawcę za przydatną w wykonywaniu obowiązków pracowniczych. Może to dotyczyć obowiązków wykonywanych aktualnie, a także obowiązków, które pracownik będzie wykonywał w przyszłości, np. po awansie.
Istnieją 2 przypadki, w których wyniku pracodawca ma obowiązek podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika. Są to sytuacje, gdy pracodawca:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right