Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-11-19

FORMALNE ASPEKTY PODNOSZENIA KWALIFIKACJI PRACOWNIKA

Ponad rok po wejściu w życie znowelizowanych przepisów Kodeksu pracy dotyczących podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika można już zaobserwować kierunki interpretacji doktryny oraz praktyki stosowania tych przepisów.

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności. Przez pojęcie to należy rozumieć wszelką wiedzę ogólną i specjalistyczną, która zostanie uznana przez pracodawcę za przydatną w wykonywaniu obowiązków pracowniczych. Może to dotyczyć obowiązków wykonywanych aktualnie, a także obowiązków, które pracownik będzie wykonywał w przyszłości, np. po awansie.

Istnieją 2 przypadki, w których wyniku pracodawca ma obowiązek podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika. Są to sytuacje, gdy pracodawca:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00