comment
Artykuł
Data publikacji: 2011-04-16
DYŻUR POD TELEFONEM W PRAWIE UNIJNYM I POLSKIM
Trybunał uznał, że w przypadku tzw. dyżuru pod telefonem do czasu pracy należy zaliczyć jedynie okres faktycznego świadczenia pracy, a nie okres oczekiwania na wezwanie do pracy za pośrednictwem telefonu czy innych środków komunikacji na odległości.
Agnieszka Zwolińska
Unijna regulacja czasu pracy ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa, higieny i ochrony zdrowia pracowników w miejscu pracy. Realizacja tego celu nie może być podporządkowana względom czysto ekonomicznym.
Podstawowym aktem unijnym regulującym czas pracy jest dyrektywa 2003/88/WE (zwana dalej dyrektywą). Dyrektywa ta opiera się na dwóch wzajemnie wykluczających się pojęciach - czasie pracy oraz okresie odpoczynku.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka