Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-01-13

JAK PRZECIWDZIAŁAĆ MOBBINGOWI

Pracodawca jest obowiązany przeciwdziałać mobbingowi. Jest to jeden z jego podstawowych obowiązków.

dr Dominika Dörre-Nowak
kancelaria Sobczyk i Współpracownicy
Obowiązek ten powinien być realizowany dwupłaszczyznowo. Jednak podejmowanie sformalizowanych działań prewencyjnych może być nieracjonalne u pracodawców osób fizycznych, gdzie źródłem mobbingu jest najczęściej sam pracodawca. Podobna sytuacja ma miejsce w firmach o nielicznym zespole pracowników i takiej organizacji pracy, że wszelkie relacje interpersonalne są widoczne zarówno dla bezpośrednich przełożonych, jak i dla ich zwierzchników. W takich przypadkach zjawisko mobbingu jest łatwo dostrzegalne i nie wymaga wprowadzania rozwiązań formalnych o charakterze prewencyjnym. Warte podkreślenia jest jednak to, że brak celowości wprowadzenia sformalizowanych procedur nie zwalnia takich pracodawców z obowiązku budowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i szacunku, zarówno wśród pracowników, jak i w relacjach przełożony-podwładny, jak również nie zwalnia z obowiązku obserwacji relacji personalnych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00