comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-12-09
Przewodnik po ubezpieczeniach społecznych. Ubezpieczenie osób działających na własny rachunek
Iwona Jackowska, Michał Jarosik,
Bartosz Marczuk, Bożena Wiktorowska
Przedsiębiorca, który zaczyna swój biznes, musi się zgłosić do ubezpieczeń w ZUS oraz opłacać składki na ubezpieczenia niezależnie od osiąganych dochodów.
Rejestracja firmy
Osoba, która planuje założyć własną firmę, najpierw uzyskuje w gminie wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Później otrzymuje w urzędzie skarbowym numer NIP oraz w wojewódzkim urzędzie statystycznym numer REGON. To właśnie tymi numerami przedsiębiorca będzie posługiwać się w kontaktach z ZUS.
Po ich uzyskaniu przedsiębiorca w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia wykonywania działalności zobowiązany jest dokonać zgłoszenia w ZUS (we właściwym dla siedziby firmy).
Do tego potrzebuje:
• dowodu osobistego,
• zaświadczenia potwierdzającego wpis do ewidencji,
• kserokopii (oryginał do wglądu) numeru NIP oraz REGON,
• numeru firmowego rachunku bankowego.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka