Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-06-19

Choroba pracownika - koszt pracodawcy

Odstępstwem od przewidzianej w Kodeksie pracy zasady wypłacania wynagrodzenia za wykonywanie pracy jest przysługujące pracownikowi wynagrodzenie wypłacane mu za czas niezdolności do świadczenia pracy spowodowane chorobą, czyli tzw. chorobowe.

Agnieszka Gidzińska
W sytuacji niemożności wykonywania przez pracownika pracy zarobkowej na rzecz pracodawcy z powodu choroby, w zależności od jego sytuacji zawodowej - przysługują mu: zasiłek i wynagrodzenie za czas tej choroby. Celem wymienionych świadczeń jest zapewnienie pracownikowi środków utrzymania w czasie choroby, a ponadto udzielenie pomocy finansowej w trakcie procesu leczenia. Podstawową formą wsparcia pracownika jest zasiłek chorobowy wypłacany z ubezpieczenia społecznego, którym każdy pracownik jest obowiązkowo objęty na wypadek choroby.
Jednak za pierwsze 33 dni choroby pracownika to pracodawca wypłaca wynagrodzenie chorobowe. Reguluje to art. 92 k.p.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00