Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-27

„Trzynastki” w budżetówce

Aktualnie nie obowiązują przepisy, które by nakładały na pracodawców obowiązek wypłaty takiego świadczenia i ustalały powszechnie obowiązujące zasady wypłat w tym zakresie. Wyjątek stanowią pracownicy zatrudnieni w jednostkach administracji państwowej i samorządowej tzw. sfery budżetowej. Pracownicy ci mają ustawowo ustalone prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego, potocznie nazywanego „trzynastką”.

JADWIGA STEFANIAK
Zasady wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego (taka jest nazwa tzw. trzynastki w sferze budżetowej) określa ustawa z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (DzU nr 160, poz. 1080 ze zm.).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00