comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-10-30
DOKUMENTY W ZAKŁADZIE PRACY
Wewnątrzzakładowe prawo pracy
Każda ze stron może rozwiązać umowę o pracę zawartą na czas nie określony. Rozwiązanie może nastąpić w dowolnym terminie na mocy porozumienia stron lub po upływie okresu wypowiedzenia.
BEATA KACZMAREK
e-mail: autorzy.spp@infor.pl
Każdy podmiot gospodarczy funkcjonuje na podstawie dokumentów, takich jak wpis do rejestru, statut lub regulamin organizacyjny. Dokumenty te powstają z chwilą rozpoczęcia działalności każdego podmiotu. Podmioty, które zatrudniają pracowników, zobowiązane są również do spełnienia wymogów określonych przepisami prawa pracy w zakresie tworzenia i przechowywania dokumentów związanych ze stosunkiem pracy.
W zakładach pracy funkcjonuje wiele różnych regulaminów, z których większość powstała na skutek nałożonego na określony organ obowiązku ich wydania (ustawy, rozporządzenia czy statutu).
Przykładami takich regulaminów są:
• regulamin pracy,
• regulamin organizacyjny,
• regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
• regulamin wynagradzania,
• regulamin premiowania (nagród).
Powinny przede wszystkim w pełni uwzględniać specyfikę każdego zakładu pracy i być dostosowane do jego warunków i potrzeb.
Pozostało 91% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right